Kuih raya tahun nie

Salam semua readers..

Hari nie penat pergi bershoping..ala, bukan shoping baju raya or kasut raya pun, tp shoping barang-barang nak buat kuih raya. baju raya ,kasut raya, langsir raya semua dah setel. yang x setel lg nie kuih raya..kalau x dak kuih raya nanti orang datang nak jamu apa pulak kan..esok akan bermulalah aktiviti membuat kuih-kuih yang telah di beli barangnya pg td..antara kuih yang telah di plan nak buat ialah Tat nenas, Biskut Nestume, Biskut Cornflakes, Almond London, Biskut Mazola n Semperit..

Mazola n Semperit adalah biskut wajib yang mak aku akan buat sebab ayah aku suka bebenor ngan biskut nie..tp aku x suka sgt dengan biskut mazola sebab antara bahan utama dia ialah kacang..aku anti sikit dengan kacang nie..x berapa nak suka kacang la..

Kalau ikut selera aku, aku lebih suka kek ..antara kek kegemaran ialah kek coklat lembap n kek pelangi resepi mak aku..

Aku ada nyatakan di atas kuih-kuih yang dah di plan nak buat tahun nie..so, kat bawah nie aku nak listkan dan akan tick kalau biskut yang aku dah plan tu siap di buat..


Tat Nenas

Biskut Mazola

Semperit

Biskut Nestume

Almond London

Biskut Cornflakes

6 orang bagi pendapat:

SITI NOORNADIYANA said...

uisy! banyaknye buat kuih raye. yana buat 3 jenis je tahun ni. yg lain main tunjuk tunjuk je. heee.. ^^

p/s : same lah. yana pon suke kek coklat moist jugak. XD

Dalila Diela said...

@SITI NOORNADIYANA
3 jenis ?ok la tu..bnyak la jugak lebih dri satu ..
btol2..sedap kan kek coklat moist

Ezad Skytech said...

almond london dengan biskut cornflakes tu favourite la..hee~

Dalila Diela said...

@Ezad Skytech
ha'ah sama...favourite jugak ..

[sutera kasih] said...

biskut mazola? ape tu?tak pernh dgr huhu

Dalila Diela said...

@[sutera kasih]
laa..x kenal ke biskut mazola..legend tu biskut tu..
biskut mazola nie ala2 biskut kacang ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...