Jalan-Jalan Sampai Penang ( Misi Berjaya )

Ari jumaat ari tu kan kan aku g Penang..hehe..kali nie the planner is Cyla..dia yg ajak kitorg g...tp an sbelom pegi tu, malam tu, kitorg tgh confuse2..yelah, yg Naz nie perlu wat 2 pilihan antara kemahuan dan batasan..kemahuan bila dia nak ikut g jalan2 kat Penang, tp batasan bila takut femly dia dapat taw..ye lah, umah sedara dia ada sebelah umah sewa..nant x pasal2 sedara dia report plak an..hehe..sbb tu lah kitorg confuse sgt malam 2 sama ada nak g area2 Kedah jer atau Penang..so, apa pilihan kami pg jumaat tu???hehe..

Of kos r Penang kan3...

Nek jer keta, sume sepakat nak g Penang..

Naz kata , ' Ok p Penang tp balik sblom kul 6 ptg'...
Aku & Cyla, 'Alright'....

Sampai jer Penang, kami g mna dulu eh??jap2 nak ingat..ha...dah ingat..nama tempat tu Tropical Spice Garden'..actelly, kat situ bnyak foreigner r..kami jer kot org tempatan waktu tu...hehe..nak masuk kena RM 14 yer sorg tanpa tourist guide..kalau perlu tourist guide harga dia dalam RM 55..kami nak save bajet, so, kami x ambek la tourist guide..so, jalan la kami bertiga dalam garden ( 50% ) jungle ( 50 % )..hehe...nyamuk pon ada awwwww...sblom masuk kena pakai minyak n bau dia mcm minyak gamat + bau serai2 sket...dah nama pon jungle..' CHALLENGING' mencabar gak ler an..ala2 mcm ekspedisi aka jungle trekking...kat situ gak bleh tgk sume pokok2 herba...yg aku ingat pokok vanilla, tongkat ali n kacip fatimah..tp kalau nant tgk balik, mmg dah x kenal dah pokok pe..hehe

Pas jer pegi tempat tu :

Cyla : eh2, dah kul bepe?
Aku : awal lg baru kul 12 lbih..
Naz : jangan terlebih bajet masa jap g balik lewat lbih kul 6 plak..

( yup2...timing is important )

Ok2 sambung citer..pas tu, g makan n then g Padang Kota Lama...biasa2 jer tempat tu...x best sgt..haha..( mentang2 tempat sejarah x best plak ) hahaha...dok kejap jer kat situ..

Keluar dri situ dah kul 3 lbih..awal lg..mst x lebih nyer dari kul 6...

Pas tu,kitorg bertolak balik..sblom sampai umah, singgah kejap g CS beli belah sempat lagi tu..ish2..
dalam kul 5 lbh kuar la dari CS n bertolak balik..

Adakah kami sampai sebelum kul 6 ptg ??

The answer is : YES...5 minit sblom kul 6 kami sampai di kediaman kami di Lembah Bujang...Yeah ! misi berjaya...hehe
~ tiba2 dalam jungle ada air terjun ..best tuu ! x dicemari lg ~

  ~ Dalam jungle - Cyla & Diela ~

~ mcm org dulu2..perempuan melayu terakhir~

~ chakk! termenung nampak..letih ker?? !~

~ macam letih jer...~

p/s : naseb bek budak tu x pegi kan Naz ?..kalau x, mmg x leh blah laaaaa...hahaha




6 orang bagi pendapat:

~ aku ~ said...

hahaha...memg klu dia p kita kena dukung dia la...
sbb letih jln2..
nnty hbs lemak dia kn...
hahaha..jhtkn aku..
ckup la time kita kuar mkn mlm 2 ja..
kn3...

Dalila Diela said...

@~ aku ~

taw x pe...aku dah serik kuar ngan dia ooo...huhu!~..
nant lemak dia yg bnyak,kita x dak lemak..dok sekeping tara tu gak..hahaha

~ aku ~ said...

sapa la x serik kuar gan dia...
smpi ayq owg pn nak ambek...
mknan dia kedekut...
geram kn...

Dalila Diela said...

@~ aku ~
Taw x pe..kalau bawak dia mst dia abehkan maknan aku..mst aku yg pengsan..dah la hari2 besa keja dok beli mknan kat dia jer..mmg bnyak lemak sugguh dia tu..huhu!~..bkn kata beli,masak lg kat dia..ish2..

~ aku ~ said...

2 la...dia igt kita bibik dia kot...
pantang da peluang..msty kita yg kena...

Dalila Diela said...

aish..geram kan..sabar2..dah tggal bepe2 ari jer g nak kena mngadap kerenah dia..
bepe2 ari tu, berminggu2 gak ler..ish3..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...