Berpakaian Tapi Berbogel

Salam dan selamat malam semua...


ini adalah entri first aku untuk hari nie dan entri kedua untuk bulan september ..amacam dengan tajuk entri kat atas tu? macam bikin panas jer ..tp memang aku nak buat entri seperti tajuk yang tertera di atas pun..bukan saja2 suka nak letak taw..isu nie x de lah panas mcm goreng pisang yang baru diangkat dari belanga..sebab apa aku kata tak panas? sbb dah banyak dah blog yang huraikan tajuk seperti ini..aku pun dah banyak kali dah baca dari blog-blog lain pasal hal nie..tp x kira aku nak buat jugak entri nie..hehe..aku x copy and paste dari entri orang lain yer..harap maklum !



ok, cer korang tengok gambar kat bawah nie..




perhati betol-betol gambar di atas..kalau x nampak jugak cer klik kat gambar tu bg besar sikit.. sumber gambar nie diperoleh dari facebook ku dan dikhabarkan jugak gambar nie diambil selepas solat aidilfitri..tak tahu la sama ada orang di Malaysia atau dari negara lain, tp yang pastinya orang Islam la kan..


wajarkah wanita Islam berpakaian seperti itu? Tak ada duit sangatkah sampai x boleh nak beli pakaian yang tebal?mustahillah x de duit kan..kalau mcm nie la gayanya lebih baik bogel jer..tak payah susah2 nak pakai tudung sebab memang dah sah2 tak menutup aurat..nak cakap aku nie baik, tutup aurat sangat, solat tak tinggal ,tak jugak..kadang-kadang ada  terlepas pandang jugak..tapi janganlah  nampak ketara sampai macam tu kan..memang dapat tayangan free jer la..orang yang tengah berjalan memang x dapat nak fokus dekat jalan sebab khusyuk dengan tayangan free..lepas tu dosa pun bertimbun-timbun..


aku hanya menegur..aku akui yang aku nie bukanlah baik sangat...setiap manusia tu pasti ada buat salah..x de manusia yang sempurna..korang jangan salah faham ..bukan apa, kadang-kadang tu ada  yang berfikiran "bila orang tegur kita jer, mula la keluar ayat.."eleh..ko pun buat..nak tegur aku konon..cermin diri tu dulu sebelum nak tegur"..maknanya orang yang berfikiran macam nie dah menafikan tuntutan Islam untuk saling menegur antara satu sama lain..semua manusia buat dosa dan melakukan kesalahan ..jangan tengok orang yang tegur, tapi tengok apa yang ditegur olehnya..Kalau nak manusia yang langsung x buat dosa, hanya Rasulullah SAW sahaja yang bersifat MAKSUM..."

maksud MAKSUM = tidak berbuat dosa meskipun dosa kecil.





15 orang bagi pendapat:

nurulain1011 said...

bila klik kat gambar tu, makk aihh besar gedabakk keluarrr..haha...astagfirullahhalazim....

Dalila Diela said...

@
ha'ah besar sikit gambar tu..jgn terkejut eh.hehe

INNANIE ARIFFIN said...

dashat!!! tekojot eden ni~

anakpakcikali said...

sedih betol tgk mcm ni.moga-moga kite d jaoh kan dari pemikiran n sikap mcm tu.plus semoga dorang dapat hidayah dari Allah :))

Zahirah said...

erk. apa nak jadi entah =______=

EnciK AxixOu said...

cm ape je..kecian kat mereka...

Dalila Diela said...

@Innanie | Ariffin
haha..jgn terkejut2..realiti :)

Dalila Diela said...

@sitihanisahali
yup btol tu..bnyakkan doa semoga kita tak terjebak..:)

Dalila Diela said...

@hira
xtawulah apa nak jadi dunia sekarang nie..huhu!~

Dalila Diela said...

@EnciK AxixOu
harap jd pengajaran :)

Shorim Kasih said...

tu dia aaiiii...apa kehenya..siap suruh tgk betul2..kang tembus ke lain pula..hahaha..mcm2 dah, dah la baru solat..huhu

Dalila Diela said...

@Shorim Kasih
tgk betol2 la nant x nampak..
nant cakap saya tipu lak..
hehe

[sutera kasih] said...

semoga menjadi pengajaran kpd kita smemua...

Dalila Diela said...

@[sutera kasih]
insyaallah :)

Unknown said...

ni lah berpakaian tapi telanjang...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...